Co to jest fanpage… nim skupię się na pojęciu fanpage, zacznę od pojęcia Facebook. Chyba nie ma osoby, która by się z nim nie zetknęła. Jedni go kochają i skoro świt zaglądają na jego strony aby sprawdzić co u znajomych słychać i nie tylko. Natomiast jest też spora grupa osób, która go unika wielkim łukiem.

Co wiemy o Facebook…

Jest to platforma społecznościowa, która powstała w 04 lutego 2004 roku na Uniwersytecie Harvarda. Na początku miała służyć studentom tej uczelni, ale na chwilę obecną rozrósł się do ogromnego molocha. Z każdym rokiem się rozrasta coraz bardziej, pochłaniając swoich mniejszych konkurentów takich jak Whatsapp czy też Instagram.

Według ostatnich danych Facebook liczy przeszło 2 miliardy aktywnych użytkowników, z czego 22 miliony, to użytkownicy z Polski. Mimo, że trendy zaczynają być spadkowe, gdyż sporo osób zaczyna rezygnować ze swoich kont, to i tak, jest to nadal ogromna liczba osób, do których możemy dotrzeć z treściami, z którymi chcemy się podzielić.

Prowadząc firmę, warto mieć świadomość, iż ogromna część naszych obecnych i potencjalnych klientów z całą pewnością posiada konto na Facebook. Dlatego też, warto wykorzystać tę szansę i być tam, gdzie są nasi obecni i potencjalni klienci. Takie podejście pozwoli nam lepiej angażować się w ich problemy i oczekiwania. A im bliżej swoich klientów się znajdziemy, tym większa nasza przewaga nad konkurencją.

Co to jest Fanpage…

Fanpage to profil firmowy na Facebook przeznaczony dla firm, marek i osób publicznych. Na pierwsza rzut oka zbytnio nie różni się od profilu osobistego. Jednak po krótkiej analizie wynika, iż daje znacznie więcej możliwości biznesowych niż tradycyjne konto osobiste.

Jest bardzo prosty do założenia ale już znacznie bardziej angażujący w procesie jego prowadzenia. Jeśli chcemy założyć profil firmowy, w pierwszej kolejności musimy posiadać konto osobiste. Bez niego nie ma możliwości założenia firmowego profilu. Gdy już założymy profil prywatny, to wtedy wystarczy kilka kroków aby założyć własny firmowy fanpage.

Jak założyć fanpage…

Po zalogowaniu na konto osobiste przechodzimy na zakładkę STRONY. Następnie klikamy blok – UTWÓRZ NOWĄ STRONĘ i tyle…:) Potem działamy zgodnie z podpowiedziami na stronie. Dodajemy zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle i uzupełnij swój fanpage o najważniejsze informacje o firmie:

  • Nazwa,
  • Adres strony internetowej,
  • Dane kontaktowe: e-mail, numer telefonu,
  • Kategorię,
  • Krótki opis działalności firmy.

To wszystko! Od tego momentu możemy zamieszczać swoje pierwsze wpisy… 🙂

Jakie korzyści daje nam Fanpage…

Korzyści z posiadania Fanpage jest sporo i można je pogrupować w kilku punktach:

  • Budowanie wizerunku – Facebook to wymarzone narzędzie do kreowania wizerunku. Daje możliwość pokazania się od mniej formalnej strony, odsłonięcia “ludzkiego oblicza” Twojej firmy i zmniejszenia dystansu pomiędzy nią a użytkownikami. Osoby korzystające z portali społecznościowych spodziewają się luźniejszego, mniej formalnego kontaktu. Dlatego też warto wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Dzięki Fanpage masz możliwość pokazania swojej marki jako otwartą i życzliwą klientowi. Natomiast każdego odwiedzającego można traktować indywidualnie. Dzięki temu zyskujemy jego zaufanie i sympatię.
  • Zaangażowanie i dobra jakość – warto wiedzieć, że ludzie najbardziej cenią marki odznaczające się zarówno dobrą jakością, jak i zaangażowaniem w ich sprawy. Fanpage to idealne miejsce do budowania wizerunku eksperta. Jednocześnie nie należy się obawiać, że zmniejszanie dystansu może zostać odebrany jako spadek profesjonalizmu. Facebook pozwala znaleźć złoty środek, który będzie przedstawiał Twoją firmę w odpowiednim świetle.
  • Promocja i zwiększanie rozpoznawalności – dzięki fanpage Twoja marka z czasem jest coraz lepiej widoczna i staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Przez to łatwiej zapada w pamięć potencjalnym klientom, którzy zmieniają się później w jej rzeczywistych użytkowników. Dzięki odpowiednio przygotowanej strategii, firma dotąd mało znana, może stać się topową marką, którą każdy będzie kojarzyć.

Ponadto…

  • Zacieśnianie więzi poprzez indywidualny sposób komunikacji – przygotowując treści na fanpage warto postawić na oryginalne grafiki, wartościowe treści czy udzielanie się w dyskusjach. W ten sposób tworzymy aktywną społeczność fanpage firmy, która ma możliwość bezpośredniego i szybkiego kontaktu z jej przedstawicielami. Widząc, że firma nieustannie dba o satysfakcję swoich użytkowników, ludzie będą odbierać ją jako przyjazną i sami zaczną darzyć większą sympatią. Ważne, aby reagować na każdą aktywność. Dziękować za wyrazy sympatii, angażować się w dyskusje i ze spokojem odpisywać na ewentualne skargi.
  • Stały kontakt i szybka reakcja – Firma na Facebooku ma możliwość bezpośredniego, stałego kontaktu ze wszystkimi zainteresowanymi. Interfejs obsługujący wiadomości jest prosty w obsłudze, więc odpowiedź na pytania zadane w ten sposób jest bardzo szybka. Taka reakcja liczy się jeszcze bardziej, gdy mamy do czynienia z opiniami wystawianymi w formie postów, zwłaszcza tymi nie do końca przychylnymi. Dzięki szybkiej reakcji można zdusić ewentualny kryzys zanim zdąży wybuchnąć. Wtedy pozostali użytkownicy widząc odpowiedź wiedzą, że potrafimy przyznać się do błędu. Nasi obserwatorzy w zdecydowanej większości zostawiają na fanpage’u naszej firmy wyrazy zadowolenia z naszych produktów czy usług, oczekują w zamian tego samego, czyli podziękowania za miłe słowa.
  • Sprzedaż i reklama – reasumując, kreowanie wizerunku, budowanie społeczności, zwiększanie świadomości marki – te wszystkie działania, i jeszcze wiele innych, mają pośredni wpływ na sprzedaż. Konsument, mając do wyboru znajomą markę o dobrej opinii oraz drugą, z którą nie miał wcześniej do czynienia, chętniej wybierze te pierwszą. Pozytywny wizerunek firmy, to jeden ze środków, które przekonają ludzi, że to właśnie na nasz produkt warto wydać pieniądze. Za pomocą fanpage można reklamować też swoją stronę internetową i kierować tam ruch z Facebooka. Jest na to kilka sposobów, a pierwszym, który przychodzi na myśl, jest skorzystanie z płatnej reklamy, którą Facebook ma świetnie dopracowaną.

Czy potrzebny jest nam Fanpage…

To czy go potrzebujemy zależy od naszego podejścia. Jeśli lubimy bezpośredni kontakt z naszym klientem, to jest idealne rozwiązanie. Ale jak na samym wstępie wspomniałam, są zwolennicy i przeciwnicy Facebooka. W przypadku tych drugich, to można nie zakładać fanpege swojej firmy. Lecz nim podejmie się taką decyzję, to warto wiedzieć, że taka strona daje wiele dodatkowych możliwości i szkoda aby ich nie wykorzystać. Więc gdy sami nie przepadamy za Facebook, lub nie mamy czasu na zajmowanie się stroną, to można zlecić prowadzenie naszego firmowego fanpage firmie zewnętrznej.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.