Marketing internetowy…

Marketing internetowy… co to takiego…??? Większość z nas słyszy każdego dnia to pojęcie, ale nie do końca potrafi się do niego odnieść. Tym bardziej, iż specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym zarzucają nas wieloma hasłami, które dla przeciętnej osoby są niezrozumiałe. Gdy słyszymy określenia typu: SEO, pozycjonowanie, content marketing, Web 2.0,  AdWords, remarketing, marketing wirusowy… i wiele innych, zaczynamy się zastanawiać w jakim języku mówią Ci wszyscy ludzie, i o co w tym wszystkim chodzi…?  Co to właściwie jest ten marketing internetowy i dlaczego warto w niego inwestować?

Marketing internetowy definicja…

MARKETING INTERNETOWY  to wszelkie działania mające na celu opracowanie strategii dla wprowadzenia produktu na rynek, jego promocji oraz przedstawienie w korzystny sposób marki przy wykorzystaniu internetu. Działania w marketingu internetowym zmierzają do zwiększenia widoczności firmy w internecie, a jednym z najczęściej używanych w tym celu narzędzi jest między innymi strona www.

Marketing internetowy skupia się na stworzeniu oraz utrwalaniu więzi na linii marka – odbiorca. W przeciwieństwie do marketingu tradycyjnego, w marketingu internetowym rola odbiorcy jest znacznie większa. Nie jest on biernym odbiorcą komunikatów marketingowych, ale ma możliwość prowadzenia dialogu z marką i wyrażenia swojej opinii w odpowiedzi na działania marketingowe. Marketing intrnetowy to jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej firm swoją działalność przenosi do sieci – tam też szuka potencjalnych klientów

Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania mają odnieść długofalowe skutki. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów – osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków

 Korzyści jakie daje marketing internetowy…

Aby marketing internetowy był skuteczny musi być odpowiednio prowadzony, tak aby inwestując w marketing w internecie uzyskać jak najwięcej korzyści, a jedne z ważniejszych to:

  • dotarcie do wielu klientów przez całą dobę,
  • personalizacja komunikatów marketingowych,
  • budowa i dopasowanie działań do grupy docelowej,
  • zwiększenie wiedzy o grupie docelowej,
  • nawiązanie interakcji z odbiorcami,
  • kreowanie dobrego wizerunku marki,
  • możliwość zmierzenia skuteczności działań,
  • zoptymalizowane koszty kampanii reklamowej.

Kierunki działań marketingu internetowego..

Reklama internetowa składa się z wielu elementów. Wśród najpopularniejszych działań marketingu internetowego wymienić można przede wszystkim:

  • pozycjonowanie stron www i seo,
  • reklamy Google AdWords,
  • remarketing,
  • video marketing,
  • mailing,
  • content marketing,
  • marketing wirusowy,
  • profile na serwisach społecznościowych ( Facebook i Instagram, Snapchat czy Google+),
  • współpracę z blogsferą.

Marketing internetowy a przedsiębiorcy…

Coraz więcej przedsiębiorców odkrywa korzyści, które płyną z zastosowania marketingu w internecie. Tradycyjne formy reklamy i promocji są powoli wypierane przez marketing internetowy, czyli nowoczesne narzędzia, oferujące zdecydowanie większą skuteczność przekazu oraz oszczędność w kosztach. Wyświetlając reklamy w serwisach, jesteśmy w stanie dowiedzieć się, ile osób miało styczność z naszym banerem. Statystyki wskażą nam także, czy treść promocji była na tyle interesująca, że przyczyniła się do przejścia na naszą stronę internetową, a następnie skorzystania z naszych produktów czy usług.

Marketing internetowy daje możliwość przeprowadzania analiz preferencji naszych klientów. Jesteśmy także w stanie trafić z przekazem do tego odbiorcy, który rzeczywiście będzie zainteresowany naszą ofertą.

Czy marketing internetowy jest receptą na sukces?

Przede wszystkim, aby marketing internetowy był efektywny musi być odpowiednio zaplanowany i wdrożony. Jeśli nie ma się wystarczającej wiedzy, to warto zatrudnić specjalizującą się w e-marketingu.

Jest jednak sporo osób, dla których działania w marketingu internetowym nie są żadnym problemem i swoje doświadczenie, samodzielnie wykorzystują do promocji swojej firmy w Internecie. Należy jednak mieć zawsze na uwadze, że reklama to wymagająca dziedzina i aby osiągnąć sukces musimy być na bieżąco z trendami panującymi w marketingu internetowym.

4 myśli na “Marketing internetowy…

  1. An interesting discussion is definitely worth comment. I do believe that you should publish more about this issue, it might not be a taboo matter but typically folks don’t discuss these topics.
    To the next! Kind regards!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *